Co widzisz na tym zdjęciu?
Każdy z nas postrzega rzeczy inaczej, każdy widzi coś innego.

Najlepszym przykładem jest „powierzchowna” szybka ocena ludzi. I tak na przykład patrzymy na kobietę w szpileczkach, pięknie wymalowaną z torebeczką 😉 lub super samochód, przystojny facet za kierownicą, muzyczka w radio …. a my na przystanku autobusowym, czekając na kolejny autobus (bo poprzedni nie przyjechał planowo). Często, nie wiedząc jakie życie ma taka kobieta/ten mężczyzna myśimy „ta/ten to ma fajnie/dobrze/lepiej ….”

I oto mamy odbicie naszego umysłu – „ON/ONA ma lepiej”

Jednak zdecydowanie inne „odbicie umysłu” będzie miał podróżnik kochający wolność i przestrzeń. On może pomyśleć: „żal mi tych ludzi, tak się męczą w tych korporacjach i dużych miastach …”
A gdy dowiemy się, jak żyje owa kiebiata/mężczyzna, jakie ma zmartwienia, kłopoty lub też jak ciężko pracuje, jakie miała dzieciństwo, co szef mówi do niej/niego w pracy, jaką ma żonę … zmieniamy zdanie, nasze „widzenie” tej osoby … zmienia się.

Innym przykładem jestem ja sama. Nigdy nie lubiłam koloru niebieskiego. Jednak w przeciągu kilku ostatnich lat, ucząc się medytacji, uważności umysłu, walki ze stresem, balansu życia zrozumiałam czym jest kolor niebieski, jak działa i dlaczego jest on bardzo potrzebny w moim życiu. Na początku pomieszałm go z zielonym (wyszedł turkusowy) bo naprawdę „czysty” niebieski nie był w stanie zagościć w moim domu ani w garderobie. Z upływem czasu, wiedzy, zmieniającego się sposobu wyślenia …. niebieski zawitał na stałe w moim życiu 😉

Okazuje się, że często wystarczy trochę wiedzy, aby zupełnie zmienić nasz pogląd.

budda_kwiat-lotosu_sila-umyslu_pola-modrzewsky
Kwiat Lotosu – Budda – Siła Umysłu

Skoro wszystko jest odbiciem naszego umysłu, wszystko może być zmienione przez nasz umysł.

Buddha

Co widzisz patrząc na pająka? – ja widzę robala, który mógłby mnie ugryźć 😉 czuję strach. Ale gdyby, pojawił się ktoś kto nauczy mnie, przekona, pokaże że nie trzeba bać się pająków, to być może po kilku ćwiczeniach głaskania pająków, kładzenia sobie ich na ramię i nos – przestanę się ich bać.
Pająk się nie zmienił, świat też się nie zminił – zmnienił się mój umysł, moje nastawienie to pająków – zmieniłam się ja. Skoro wszystko (absolutnie wszystko) jest odbiciem naszych umysłów …. wszytko możemy zmienić  za pomocą naszego myślenia.

Najlepszym sposobem na zmianę jest poszerzenie wiedzy. Dobrze jest wejść w taki schemat myślowy – otwartości myślenia. Otwartość rozumienia powinna być taka, żeby wykorzystać jak najwięcej informacji – a jak najmniej ich poukładać, poszufladkować, powycinać.

dr Wayne Dyer powiedział:

When you change the way you look at things, the things you look at changed.

Siła Umysłu_Medytacja_Misa tybetańska_Pola Modrzewsky
Wayne Dyer – Siła Umysłu

Tłaumacząc jego słowa:

Kiedy zmieniasz sposób patrzenia na rzeczy (sprawy), te rzeczy (sprawy) zmieniają się.

Skoro wszystko może być zmienione przez nasz umysł, to co i jak mogę zmienić? Czy mogę zmienić cały świat? Czy mogę zmieniać ludzi? Czy mogę zmienić moje życie na lepsze/wygodniejsze/łatwiejsz/bardziej przyjemne …. co mogę?

– Możesz naprawdę dużo!

– Ale jak?

– Wprowadź zmiany!

Niepoczytalność: Robić w kółko to samo i oczekiwać różnych rezultatów.

Albert Einstein
albert-einstein_pola-modrzewsky_sila-umyslu
Albert Einstein – Siła Umysłu

Pamiętajcie – Wy nie macie zmieniać świata!!!! Zmieńcie swój umysł – a wszystko się zmieni.
Siła Umysłu
Pola Modrzewsky

image source, image source, image source,  image source

