Zasada #1 nie porównuję się z innymi JESTEM SOBĄ

Kilka postów wcześniej pisałam o tym, czym powinniśmy karmić nasz umysł.
Czy stajemy się lepsi myśląc/analizujac życie innych? Co daje nam porównywanie się z innymi? Co dzięki temu osiągamy? … Po co porównywać się do innych?

Przykład:
Ktoś ma większy i ładniejszy dom. Ten ktoś, ma także lepszą pracę – bardziej pasjonującą i lepiej płatną. Szkoła, którą ukończył dała mu lepszy zawód.
Ma super samochód, rodziców, teściów … pięknie skoszony trawnik z rabatką kwiatową
albo 500+ na troje pięknych dzieci;-)


I teraz myślimy … ale co myślimy???


Ja zarządzam moimi myślami. Myśli nie są mną – ja je tworzę!

Czyli jak Ja tworzę moje myśli:
Po pierwsze: nie porównuję się do innych, ponieważ mogłabym obrażać samą siebie! Nie umniejszam sobie, jestem dumna z tego co osiągnełam!
Szacunek dla samej siebie, który w pewnym sensie „zmusza mnie” do pozytywnego myślenia o swoich osiągnięciach.
Po drugie: Wiem, że jestem inna – wychowana przez innych rodziców, z innymi wartościami, w innym środowisku. Mam inne potrzby, inaczej spędzam czas.
Do czego innego dążę, mam inne pasje, inaczej lubię spędzać wolny czas. Co innego mnie motywuje, co innego jest dla mnie fajne … a coś jeszcze zupłenie innego mnie denerwuje.
Po trzecie: pieniądze, dobra praca i wszystkie przyjemne rzeczy są niesamowicie ważne.
Och, kto z nas nie chciałby posiadać tyle pieniędzy, żeby mieć wszystko to, o czym marzy!!! Przyznanie się, do tego że pieniądze są ważne i że fajnie je mieć, „popycha” nas do poważnego przemyslenia:
Czego tak naprawdę chcę … ale tak naprawdę. Co to jest? Może wcale nie duży dom, ale mały z „pełnym wypasem” 🙂 może jednak apartament w centrum Warszawy lub Nowym Jorku. Zamiast samochodu z górnej półki … może być jacht 😉
po czwarte sama ustalam i odkrywam to, czego JA chcę! To moje życie!

 

 

Ja „zarządzam” swoimy myślami. Moje myśli pracują dla mnie! Są optymistyczne, wesołe, jestem wdzięczna za wiele rzeczy, jestem dumna. 
Obserwujcie innych, ale się do nich nie porównujcie! 
Pola Modrzewsky 
Siła Umysłu 

